петак, 23. децембар 2016.

Suzana Babić: - Vježbajte prvo zbog zdravlja, pa tek onda zbog izgleda



Željela sam uraditi intervju vezan za vježbanje i zdravu ishranu, naravno da nije bilo dileme ko će biti sagovornik. Ona je djevojka za koju ste sigurno čuli, ako ste iz Banjaluke. Fitnes studio „Haos mačko“ je poznat po svojoj pozitivnoj energiji, gdje ste nakon treninga mokre, ali srećne. Tu nema srama, ako neku vježbu radite pogrešno, niko ne ubija pogledom, već s puno radosti uči nas novo. Hvala Suzani Babić na vremenu i želji da podijeli znanje sa nama. 



1.   Vi ste dokaz da čovjek može i sam započeti posao, raditi uspješno ono što voli. Kako početi?
Usuditi se upustiti u nepoznato, rekla bih. Teško jeste, ali ne i nemoguće. Hiljadu je načina, iako ih mi na prvu možda i ne vidimo. Sve što nam treba je ono malo novca što ostavljamo sa strane (na žalost, bez njega ne možemo), parče papira i dobra volja. Novac, da nam osigura mogućnost početka bavljenja ovom vrstom posla, parče papira da na njega ispišemo smijernice i ciljeve, i dobra volja da ne pokleknemo u ostvarenju istih. Moramo biti spremni konstantno raditi na sebi i ulagati u svoje znanje, da bismo to na što bolji način prezentovali drugima, u ovom slučaju, našim klijentima.

2.       Kako ste došli do prvog klijenta?

Preko flajera. Dijelili smo ih po cijelom gradu. Svakodnevno. Mjesec dana. Sjećam se kao da je juče bilo. Na prvi grupni trening mi je došlo šest žena. Imala sam tremu veću nego kada sam branila diplomski rad, a vjerujte mi, tada nisam osjećala ni noge ni ruke. Taj trening je trajao, mislim, čitavu vječnost. To je bila moja prekretnica, jer sam tada shvatila da ne želim odustati, i da je to ono čime želim da se bavim. I evo, hvala Bogu, uspješno, već  petu godinu, radim sa klijentima na poboljšanju njihovog psihofizičkog zdravlja. Da budem iskrena, do klijenta nije tako teško doći, teško ga je zadržati. A to možete samo ako imate znanje, volju i ljubav prema ovom poslu. Sve ostalo je kratkog daha. Meni sada klijenti dolaze na preporuku drugih, mislim da to dovoljno govori o svemu, zar ne?!  

3.   Nakon koliko vremena aktivnog vježbanje i pravilne ishrane dolazi do prvih vidljivih rezultata?
To je ono što svi žele znati čim se odluče na neke promijene, ali, nažalost, nema univerzalnog odgovora. Okvirno uzimajući, nakon mjesec dana aktivnog treniranja i posvećenosti pravilnoj ishrani možete vidjeti prve rezultate. Ali, to je sve individualno i zavisi od ličnog zalaganja, volje i genetike. Ti isti rezultati će biti trajni ako sebi postavite ispravne ciljeve. Zdravlje vam mora biti na prvom mjestu, a onda i fit figura neće izostati. Vrlo je važno da se ne opterećujete rezultatima i da ne gubite volju ako nekada malo i zapnete. Jer, to je sve normalno i dešava se s razlogom. Naše tijelo i naš organizam u cjelosti  je jedan složen mehanizam koji može biti naš saveznik ili neprijatelj, sve zavisi od toga kako se postavimo prema njemu.
4.       Da li su bolji individualni ili grupni treninzi?
Trening. Svaki njegov oblik, bilo da je individualni ili grupni, nosi svoje prednosti, zato ste Vi ti koji treba da pronađete onaj oblik koji vama najviše odgovara. Trener je tu da Vas posavjetuje oko svih nedoumica koje imate, da vam obrazloži sistem rada, i da Vam na osnovu Vaših ciljeva i želja da smijernice.
5.    Šta je ono što preporučujete svima da jedu kada započnu sa novim režimom ishrane uz vježbanje?
Raznovrsna prehrana je ključ svega. Našem organizmu su potrebni svi nutrijenti, kako bi normalno funkcionisao. Isključivanjem jednog, ili više njih, pravimo više štete nego koristi. Takve su baze većine današnjih „dijeta“, koje dugoročno ne donose rezultate. Međutim, kada naučite osnovna pravila izbalansirane prehrane, kada se koja hrana jede i koja hrana je sa kojom kompatibilna, i kada svakodnevno primjenjujete to znanje, ne možete a da ne budete zadovoljni, prije svega, jer ćete se bolje osjećati, imaćete više energije a samim tim i izgledaćete lijepo.
6.   Mnoge Vaše kolege preporučuju unos mesa, šta sa onima koji ga ne vole ili uopšte ne jedu?
Oni koji ne vole da ga jedu, mogu se malo i natjerati.  Toliko načina pripreme ima, da nema smisla reći da se nešto ne može pojesti ili čak i uživati u tom jelu.  Osobe koje svoju ishranu baziraju isključivo na biljnim namirnicama, upravo na taj način i nadomješćuju sve ono što ne unose hranom životinjskog porijekla.
7.    Koje vježbe možemo raditi u kući?
Moja preporuka je uvijek, trening sa stručnim licem izvan kuće. Prvo, jer nam je potrebno da se maknemo iz svakodnevnog okruženja i imamo samo onih naših sat vremena da se posvetimo sebi. A, kao drugo, trening je obaveza kao i svaka druga i iziskuje posvećenost bez ometanja, a da budemo iskreni, to kod kuće baš i nije stalno moguće.  Ako iz već nekog razloga to niste u mogućnosti, onda je bolje i da radite kućnu varijantu treninga nego da ne radite nikako na sebi. Neka kombinacija anaerobnih vježbi  bez vanjskog opterećenja, ili sa manjim opterećenjem je sasvim prihvatljiva. Naravno, svaki naš trening bi trebao da počne uvodnim dijelom, zagrijavanjem, glavnim dijelom, vježbama za cijelo tijelo ili vježbama po zonama (noge, ruke, stomak) i završnim dijelom, vježbama za leđa i istezanjem. Kao rekvizite, možete koristiti predmete koji se nalaze oko vas, npr.stolica, ili koristiti fitness rekvizite poput bućica, pilates lopte, girje i sl.
8.   Koliko je važna podrška drugih kada počnete da brinete prvo o svom zdravlju i izgledu kroz vježbanje i zdraviju ishranu?
Jako je važna. Kada imate razumijevanje osoba koje su u vašem konstantnom okruženju, sve krize ćete izgurati lakše. Mada, od svega je važnija Vaša volja. Džaba Vam i sva podrška koju dobijate ako Vi niste  u glavi odlučili čvrsto šta želite. Jer, ako jeste, na tom putu Vas ne može pokolebati niko, ali podrška je svakako dobrodošla. Dešava se nekada i pad motivacije, u svemu, pa i na vašem putu da učinite nešto za Vaše zdravlje. Tada je važno da imate nekoga ko će Vas vratiti na taj put i ukazati Vam na sve što ste do sada uspijeli postići.Taj neko može biti Vaš trener, Vaš prijatelj, član porodice ili VI sami. Vjerujte, nema jače motivacije od one koju pronađete u samom sebi.
9.    Sigurno je dolazilo do dana kada bi poželjeli odustati i pojesti nešto nezdravo, preskočiti trening. Šta onda radite?
Upravo to. Pojedem nešto „nezdravo“ i preskočim trening. Jedan takav obrok Vas neće učiniti nezdravom osobom, kao što Vas jedan zdrav obrok neće učiniti zdravom osobom. Jedan preskočen trening vam neće stvoriti štetu. Iskoristite ga da odmorite svoje tijelo i pripremite ga za sljedeći. Ali, nikada, ni pod kojim izgovorom, nemojte odustati. Jedan dan brljanja po tanjiru i neodrađen trening je samo dokaz da smo ljudska bića, da nismo mašine. Ali, već sutradan, osmjeh na lice, i u salu na dobru trening terapiju.
10.   I, za kraj, savjet za čitaoce?
Poštujte svoje zdravlje i svoje tijelo. Njegujte ih. O zdravlju razmišljajte prije nego što ga izgubite, a o svom tijelu da ga zavolite sa svim onim malim nesavršenstvima koja Vas čine drugačijim od drugih.
Hranite se pravilno i redovno, vježbajte prvo zbog zdravlja pa tek onda zbog izgleda. I najvažnije od svega, u životu ni od ničega ne odustajte, ako vam to nešto mami osmijeh na lice.

2 коментара:

  1. Toliko sam uživala u čitanju. Volim vježbati te pokušavam, ne uvijek uspješno, zdravo se hraniti te mi je ovaj post dao dodatnu motivaciju i savjete. :)


    http://itsnina23.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши

Архива чланака